S4 on PC - AUDIO DROPOUT FIX
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 27
  1. #1
    Tech Student
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    4

    Cool S4 on PC - AUDIO DROPOUT FIX

    Hi,

    I was experiencing major regular audio dropouts when i connected and tried to use my S4, I was extremely dissapointed, and even went "almost" as far as thinking about buying a mac! LOL... anyway, I fixed the problem (for me anyway) I have an HP Pavilion DV6 with intel i7, running windows 7 64bit.

    What i did is take out the battery and run my computer straight off power while im using the S4, if you still get dropouts after this, try a different USB port, and increase buffer size (latency)... Worked for me, No dropouts, No crackles... Goodluck!


    Magintz

  2. #2

    Default

    I've got the same lappy as you....

    Do you also disable all the other crap as recommended such as the network adapter/webcam/ACPI etc or is removing the battery totally cleared your crackles...?

    which USB port are you using...?

    what have you done to yours and what Anti virus are you running...?

    cheers

    Danny

  3. #3
    Tech Student
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    4

    Default

    The only changes I have made are the ones I mentioned. Anti-virus running norton, all other stuff u mentioned is still running, I am using the usb port on the left... Just take the damn battery out...

  4. #4

    Default

    what else have you turned off coz i got the same lappy as you..!

  5. #5
    Tech Student
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    4

    Default

    Please read my previous post... Have you tried what I mentioned? Explain...?

  6. #6

    Default

    yeah...still got a few pops when in browser mode... think it might be the crap AVG anti virus i've got running..!

  7. #7
    Tech Student
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    4

    Default

    What r ur latency settings on?

  8. #8

    Default

    latency 512... just tried it but still very poor..... gonna flatten my laptop this weekend and start from scratch i think...!!

  9. #9
    DJTT Moderator bloke Karlos Santos's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Next to a canal in England.
    Posts
    8,949

    Default

    Quote Originally Posted by dannybyrne29 View Post
    think it might be the crap AVG anti virus i've got running..!
    WHAT !!!!!!!!!!!!!:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

    Pleas tell me you havent...

    AVG is a curse on any laptop that runs real time audio.

    Bin It dude.

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by Karlos Santos View Post
    WHAT !!!!!!!!!!!!!:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

    Pleas tell me you havent...

    AVG is a curse on any laptop that runs real time audio.

    Bin It dude.
    It's gone... i've put norton trial on for 30 days... i'll see how it runs tommorow.

    any recommendations for the best AV..!

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •