Shipping & tax to france - experiences?
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13
  1. #1
    Tech Mentor
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    France
    Posts
    108

    Default alternative to vci 100 se? Shipping & tax to france

    Hi.

    I'm wondering about buying a vci-100 and audio2dj, but I live in france.

    I already sent an email but i didn't had a reply.

    So, I'd like to know if I may pay taxes: which I couldn't buy this stuff, it'd be to expensive for me.

    (I'm thinking about buying a grey vci in france, if i have to pay taxes, and buy just the overlay, upgrade kit and arcade buttons. Is black overlay with grey vci cool?)

    Sorry for the non speaking french speakers, we are actually speaking about maybe buying something else than vci-100 se and audio2dj (maybe MKII or S4)?
    The problem is that my MAXIMUM budget is 550euros, shipping inclueded ($715).
    do you think there is an alternative?

    My last question is: will the vci-100 se be compatible with the macbook pro core ix? cause i saw that there is is big problem with freezes on core ix based computer...

    I'd like to buy a product, with a community, that's why mi first choice has been vci-100, cause DJTT videos, and this forum can be a huge help, for a beginner like me.

    i'm very grateful of everyting I can learn here, so thanks everyone (and thanks Yul of course!)
    Last edited by cassius; 11-28-2010 at 05:24 AM.

  2. #2
    Tech Mentor
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    105

    Default

    what about the buy/sell part of forum? buy one from someone in uk or elsewhere in europe? no taxes and you'll get what you want ...

  3. #3
    Tech Mentor
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    France
    Posts
    108

    Default

    I can't find one in europe.
    The other problem is giving money to someone before receiving the stuff, so if he doesnt send it to me, I can't do anything...
    I'm a student, so this is a huge amount of money. If i'm not sure i'll get the stuff, i don't buy it (but if the seller is well none on the forum, it's ok!)

  4. #4
    Tech Guru Yul's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Aix-en-Provence, France
    Posts
    1,175

    Default

    Sorry for the non french speakers

    Bonjour,
    - personne ne peux te garantir que tu ne paieras pas de taxes pour toute commande provenant des états-unis. Cela dépend des douanes, point. Et à priori même si 100% des achats effectués outre Atlantique ne sont pas forcément 'arrêtés' et taxés, c'est quand même la règle générale qui est sensée s'appliquer.

    - Je vois pas vraiment l'intérêt de vouloir acheter une audio2dj aux états-unis si tu comptais le faire.
    - d'ailleurs si tu veux réduire le risque des taxes (en minimisant les éléments à commander aux states), tu peux potentiellement trouver également facilement les boutons arcade en Europe voire en france (google est ton ami, ne me demande pas please).
    - Pour ta question sur l'overlay noir sur un vci gris, benh comme l'overlay recouvrira ton unité je comprends pas bien ta question non plus.
    - reste l'option occase, j'ai effectivement vu sur la section achat/vente des vci arcade, souvent acheté par des anglais. Comme tu l'as noté, avec le risque inhérent à ce type d'achat.

  5. #5
    Tech Mentor
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    France
    Posts
    108

    Default

    "The VCI-100 has no Tariff charges when imported into Europe (TARIC code 8471606090)"
    voilà pourquoi j'ai posé la question. du coup... taxes ou pas taxes?
    audio2dj, c'était pour la prendre par la meme occase et pas payer deux fois des taxes en prenant chez thomann. Pour les boutons je suis au courant, c'est bien ce que je compte, soit acheter une SE et mettre les boutons, soit une grise achetée en france.
    Sinon l'overlay ne recouvre pas entièrement, juste la partie supèrieure, et pas la tranche non plus, d'ou ma question.

    et l'occase, je ne trouve pas de SE

  6. #6
    Tech Guru Yul's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Aix-en-Provence, France
    Posts
    1,175

    Default

    "Some countries including Germany and the UK may charge VAT which is 10&-20% of the stated value.", tu peux y inclure la france.

  7. #7
    Tech Mentor
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    France
    Posts
    108

    Default

    ok!
    et en général ça passe à la douane? en pourcentage, sur ce type de colis, tu as une idée?
    c'est purement pour me renseigner, je te demande pas de me promettre que le colis sera pas taxé

  8. #8
    Tech Guru Yul's Avatar
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Aix-en-Provence, France
    Posts
    1,175

    Default

    20% environ je crois (la tva) ce qui représente quand même un risque considérable et jouer sur le côté 'relativement' aléatoire du passage par la case douanes n'est pas un bon calcul, mais tu peux être joueur.

    Tu peux mettre une annonce pour le produit que tu cherches dans la section appropriée, on ne sait jamais.

    Sinon à titre anecdotique car ça n'engage que moi, à moins que tu veuilles absolument absolument les boutons arcade, entre la version Mk2 avec la carte son intégrée ou les derniers contrôleurs sortis (S4 au hasard), ça vaut le coup de réfléchir à son choix non?

  9. #9
    Tech Mentor
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    France
    Posts
    108

    Default

    Merci pour ton message Yul.

    J'ai mis une annonce depuis quelques temps, j'éspère que j'aurai une réponse...

    Sinon MK2 et S4, pourquoi pas. Maintenant le mauvais coté des choses:
    -MK2 est-ce que je peux utiliser les mappings djtechtools? Sachant que je débute, j'aimerai avoir un fil directeur, et je pense que les videos djtechtools peuvent en être un super.

    -S4: elle me fait carrément réver mais le prix, un peux moins.

    J'ai, on va dire, 550euros de budget MAXIMUM....

    Du coup ça réduit les possibilités non?

  10. #10
    Tech Mentor
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    France
    Posts
    108

    Default

    Sorry for the non speaking french speakers, we are actually speaking about maybe buying something else than vci-100 se and audio2dj (maybe MKII or S4)
    The problem is that my MAXIMUM budget is 550euros, shipping inclueded ($715).
    do you think there is an alternative?

    i'm very grateful of everyting I can learn here, so thanks everyone (and thanks Yul of course!)

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •